Jesteś tym, co przyswajasz 0
Jesteś tym, co przyswajasz

Nawet najlepsza jakość jedzenia, po które będziemy sięgać nie pomoże nam w utrzymaniu dobrego zdrowia, gdy nasz organizm nie będzie miał szansy czerpać z tych dobrodziejstw!

A kiedy tak się dzieje? Gdy nasza równowaga kwasowo-zasadowa została zachwiana, a w naszym organizmie pełno jest toksyn oraz złogów zgromadzonych w jelitach, które zaburzają procesy wchłaniania wartościowych składników.

To, co jemy, tworzy środowisko w naszym układzie pokarmowym. Korzystne bakterie przeżywają na diecie bogatej w błonnik oraz w nieprzetworzone produkty roślinne. Natomiast posiłki bogate w mięso i niezdrowe tłuszcze oraz niską zawartość błonnika sprzyjają produkcji gnilnych bakterii.

Flora jelitowa jest odpowiedzialna za sprawne działanie systemu immunologicznego. W jelitach bowiem znajdują się komórki, które stoją na straży naszej odporności. Dobra kondycja flory bakteryjnej w jelitach pozwala przyswajać składniki mineralne z pożywienia, zapobiega przedostawaniu się toksyn do krwiobiegu, a co za tym idzie unikamy w ten sposób zakwaszenia organizmu, które prowadzi do licznych stanów zapalnych, a te z kolei do poważnych chorób. Ich źródłem jest właśnie nieprawidłowe odżywianie, które niszczy florę  jelitową i powoduje zniknięcie bariery dla patogenów.

Co zatem zrobić, żeby nasza flora jelitowa była w dobrej kondycji, abyśmy mogli cieszyć się dobrym zdrowiem, wspaniałym samopoczuciem i wyglądem? 

Zacznij od zmiany nawyków żywieniowych. Twoja dieta powinna być bogata w:

  • pokarmy bogate w błonnik
  • probiotyki - dobre bakterie pochodzące np. z kiszonek, mlecznych fermentowanych produktów (kefir, jogurt)
  • prebiotyki - czosnek, cebula, por, cykoria, pomidory
  • warzywa, w tym szczególnie zielone
  • zioła i przyprawy
  • soki warzywne i warzywno-owocowe
  • należy pamiętać o odpowiednim nawadnianiu organizmu - temat ten będzie poruszony w osobnym wpisie
  • surowe orzechy i nasiona
  • dodatkowe źródła tłuszczu (awokado, oliwa z oliwek, oleje zimnotłoczone)

Pożegnaj:

  • przetworzoną żywność, fastfood
  • cukier
  • białą mąkę
  • mleko, sery żółte i pleśniowe
  • czerwone mięso
  • alkohol oraz inne używki
  • soki z kartonów, napoje gazowane
  • kawę oraz czarną herbatę


Odpowiednia dieta przyczyni się do namnażania kultur bakterii również z naszej własnej flory jelitowej.

Kiedy podjęliśmy już decyzję o zmianie nawyków żywieniowych wg powyższych wytycznych, kiedy zadbaliśmy już o szczelność naszych jelit, przychodzi czas na przeprowadzenie detoksu. Nawet najlepsza jakość pożywienia, które ma za zadanie dbać o naszą równowagę kwasowo-zasadową nie będzie w pełni wykorzystana, kiedy nie pozbędziemy się toksyn i złogów z naszych jelit. Musimy wiedzieć, że złogi, którymi oblepione są nasze jelita uwalniają toksyny, w przypadku nieszczelnych jelit przedostają się one do krwi, a wraz z nią do całego organizmu.

 

Reasumując:

Krok 1.  Zmiana nawyków żywieniowych. Odbudowanie odpowiedniej kondycji flory jelitowej.

Krok 2. Detoks Sokowy organizmu mający na celu pozbycie się nagromadzonych toksyn i złogów w jelitach.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl